Šumavská magistrála: úsek Horní Planá – Vyšší Brod

Poslední 52 km úsek Šumavské magistrály se táhne kolem vodní nádrže Lipno a následně kolem toku Vltavy do Vyššího Brodu.

I když je Lipno vodorovnou vodní plochou, Šumavská magistrála je vedena mírně kolem, a tak i v tento den jsem si užil výstup konkrétně na Liščí vrch.

Velmi fotogenickými místy bylo město Frymburk a Lipno nad Vltavou. Vidno, že se tam investuje hodně peněz, protože je tam postavených mnoho rezortů a vše je upraveno a připraveno na masovou turistiku… přece jenom Lipno je takové „české moře“ 😀

Za nejhezčí úsek považuji terénní sjezd od Loučovic do Vyššího Brodu, který jsem si opravdu užil. Konečně terén, kde jsem stále jel dolů a nemusel šlapat. Vpravo byla vyhlídka na Vltavu a vlevo na Čertovy skály.

This slideshow requires JavaScript.

Po příjezdu do Vyššího Brodu, kde Šumavská magistrála končí, jsem se patřičně pofotil, osvěžil a kouknu na jízdní řády… za 6 minut mi jede vlak. Vystartoval jsem rychle na nádraží, koupil jízdenky a vlak stihl… jinak bych čekal další 2 hodiny. Byla na trase ale výluka. V Rybníku jsme přesedali na autobus… ten mě s kolem nevzal… mám čekat na dodávku. Dodávka dojela s dalším turnusem, ale zavařil se jí chladič. Takže mě nakonec vzali do busu i s kolem. Jenomže už jsem v Českých Budějovicích nestihl rychlík do Prahy… ale byl tam 30 minut zpožděný expres, který právě čekal na nás. Jedno z druhým, nakonec jsem asi po 4 hodinách do Prahy dorazil… ale byl to tedy zážitek 😀

Šumavská magistrála: úsek Železná Ruda – Horní Planá

Druhý úsek Šumavské magistrály vás zavede přes nejvyšší místo trasy ve výšce 1146 m.n.m., který následuje po Filipově Huti.

Ze Železné Rudy následuje trochu nepříjemný úsek po lesní stezce až k rozcestníku Hůrecká silnice. Potom trasa vede většinou po asfaltových cyklostezkách vedle hlavní silnice.

Hezký úsek začíná po překročení řeky Vydra směr Modrava, Filipova Huť a Kvilda. Je to tak krásně opravené a velmi romantické. Projedete nejvýše položenou osadou v ČR (Filipova Huť) a nejvýše položenou obcí v ČR (Kvilda).

Po příjemném sestupu z Kvildy následoval ještě jeden nepříjemný výstup do Českých Žlebů. Už jsem měl v nohách 90 km, proto tento výstup byl hodně namáhavý… ale dalo se to zvládnout.

U Nové Peci dorazíte k vodní nádrži Lipno. Řeknete si, je to vodorovná vodní plocha, to se pojede krásně. Ale ne, trošku nahoru, trošku dolů. Dotáhl jsem to po 119 km do Horní Plané, kde jsem zakotvil v místním kempu.

This slideshow requires JavaScript.

Šumavská magistrála: úsek Domažlice – Železná Ruda

Jak poznat krásy Šumavy v létě? Nejlépe ze sedla kola. Vydejte se na krásnou 200 km pojížďku Šumavskou magistrálou.

Šumavská magistrála oficiálně začíná ve Všerubech, ale tam nejezdí vlak, proto jsem jako nástupní místo zvolil blízké Domažlice, kde se dá pohodlně dostat vlakem… Tedy pokud při nástupu budete mít odemčené dveře na vagónu.

První den jsem zvládl dojít až do Železné Rudy a vystoupat až přes Železnorudské sedlo… to dalo tedy zabrat… asi 20 km neustálého stoupání, část jsem i musel potlačit, aby si nohy odpočinuly.

Co se týče povrchu, tak je super, většinou asfaltky, tedy až na úsek mezi Novým Klíčovem a Všeruby, modrá turistická trasa byla plná výmolů… ale to ještě nepatří do Šumavské magistrály.

Hezké to bylo v oblasti Hamry, kdy les trochu ustoupil a byl rozhled i na travnaté pláně.

První část 64 km jsem ukončil v Železné Rudě, kde jsem přenocoval v kempu.

This slideshow requires JavaScript.

Zimní cyklovýlet: zámek Dobříš – Měchenice u Vltavy

Po návalech sněhu se náhle hodně oteplilo a sluce ukázalo svých 14°C. Ideální příležitost vyrazit na první tohtoroční cyklo-projížďku. Vyrazil jsem prozkoumat Brdské lesy a zámky kousek od Prahy. Krásných téměř jarních téměř 47 km. Pokud na tuto trasu vyrazíte, doporučuji horské kolo, protože terén vede často lesy a i když jsem myslel, že bude půda zamrzlá, opak byl pravdou a většinu cesty jsem se brodil sněhem a blátem. Jako start jsem zvolil nádraží Dobříš, cíl bylo nádraží Měchenice a zpět se můžete dostat vlakem.

Continue reading