Šumavská magistrála: úsek Železná Ruda – Horní Planá

Druhý úsek Šumavské magistrály vás zavede přes nejvyšší místo trasy ve výšce 1146 m.n.m., který následuje po Filipově Huti.

Ze Železné Rudy následuje trochu nepříjemný úsek po lesní stezce až k rozcestníku Hůrecká silnice. Potom trasa vede většinou po asfaltových cyklostezkách vedle hlavní silnice.

Hezký úsek začíná po překročení řeky Vydra směr Modrava, Filipova Huť a Kvilda. Je to tak krásně opravené a velmi romantické. Projedete nejvýše položenou osadou v ČR (Filipova Huť) a nejvýše položenou obcí v ČR (Kvilda).

Po příjemném sestupu z Kvildy následoval ještě jeden nepříjemný výstup do Českých Žlebů. Už jsem měl v nohách 90 km, proto tento výstup byl hodně namáhavý… ale dalo se to zvládnout.

U Nové Peci dorazíte k vodní nádrži Lipno. Řeknete si, je to vodorovná vodní plocha, to se pojede krásně. Ale ne, trošku nahoru, trošku dolů. Dotáhl jsem to po 119 km do Horní Plané, kde jsem zakotvil v místním kempu.

This slideshow requires JavaScript.

Šumavská magistrála: úsek Domažlice – Železná Ruda

Jak poznat krásy Šumavy v létě? Nejlépe ze sedla kola. Vydejte se na krásnou 200 km pojížďku Šumavskou magistrálou.

Šumavská magistrála oficiálně začíná ve Všerubech, ale tam nejezdí vlak, proto jsem jako nástupní místo zvolil blízké Domažlice, kde se dá pohodlně dostat vlakem… Tedy pokud při nástupu budete mít odemčené dveře na vagónu.

První den jsem zvládl dojít až do Železné Rudy a vystoupat až přes Železnorudské sedlo… to dalo tedy zabrat… asi 20 km neustálého stoupání, část jsem i musel potlačit, aby si nohy odpočinuly.

Co se týče povrchu, tak je super, většinou asfaltky, tedy až na úsek mezi Novým Klíčovem a Všeruby, modrá turistická trasa byla plná výmolů… ale to ještě nepatří do Šumavské magistrály.

Hezké to bylo v oblasti Hamry, kdy les trochu ustoupil a byl rozhled i na travnaté pláně.

První část 64 km jsem ukončil v Železné Rudě, kde jsem přenocoval v kempu.

This slideshow requires JavaScript.